Tuesday, 28 February 2012

Dia datang lagi

Musim bunga sudah kembali.  Musim sejuk sudah ditinggalkan. Bunga-bunga dah nampak pucuknya. Bunga-bunga liar daffodil pun dah kelihatan di mana-mana kawasan berumput. Suhu pun dah sekitar 8 hingga 12°C setiap hari.

Bunga tulips kami pun dah nampak rupanya. Kami cucuk bebawang tulip ni sebelum musim sejuk itu hari. Harapan tinggi nak tengok bunga tulip belaan sendiri. Satu letak di dapur, satu di bilik air dan dua pasu di luar rumah. Pokok di luar rumah sudah lama naik daun. Di bilik air lagi advanced, siap dah keluar bunganya. Tapi, yang di dapur.. alahai.. :( macam sudah terbantut. Tolonglah bunga, mekar la kamu. Tak tahu lar kenapa dapur kami tidak sesuai untuk si bunga itu. Agaknya terlalu panas? Tapi sejuk memanjang jer dapur tu sebab tingkap besar, pintu dapur pun bertingkap. Bila tingkap banyak, lagi sejuknya jika tiada langsir. Kalau kami masuk dapur pepagi..eiiiii..terketar2 macam duduk di luar rumah.


 
 Bunga juara antara yang lain

  Bunga terbantut kah? Please dont!

Bunga di luar rumah belum mekar

p/s: cerita blog tiada motif

2 comments:

Hanis MY said...

bestnyaaaa hanis dah lama teringin nk tanam...teringin jela smp skrg tak tanam pun tulip tu haha... nanti dah bloom semua ltk gambar lg eh...

Hanis MY said...

fara takpekanwat entry? tuk kenangan hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...