Sunday, 29 January 2012

Ayuh kosongkan stor

Barang dalam stor terlalu banyak. Rumah dah lah kecik saja. Beli macam-macam barang perasan macam banyak ruang. Beli macam-macam barang tapi tak mahu gunanya lagi. Sudahnya, stor dan celah-celah meja menjadi tempat 'sumbat' barang :P

Makanya kami pun buat keputusan untuk mengosongkan stor, mengemas barang apa yang patut dan menghantarnya pulang, untuk disumbatkan ke dalam rumah kami di kampung sana. Tanpa melengahkan masa dan tenaga di hujung minggu lepas, kami keluarkan semua harta benda (termasuk mengemas baju yang tidak lagi digunakan), kemas apa-apa yang patut di seluruh rumah.

Minggu ini order kotak2 dari palshipping (perkhidmatan menghantar barang via kapal laut). Dapat jer kotak bebaru ini, hari minggu semalam, kami bungkus hartabenda dengan bubble wrap, letak silicon gel juga dan tampal-tampal apa yang patut. Harap-harap silicon gel yang diletakkan dalam semua barang yang patut dan kotak mampu menjaga hartabenda dari kulat. Masih lagi belum hubungi palshipping untuk datang mengambilnya. Akan segera dilakukan sebab nak kosongkan rumah dari kotak yang bertimbun itu pula. 

Proses awal - kosongkan stor dan penuhkan ruang tamu

 Proses seterusnya - bungkus dengan plastik bergelembung

 Ayuh sepah-sepahkan rumah dengan kotak

 Proses tampal-tampal selotape

 Berjaya sumbat hartabenda ke dalam 3 kotak kecil dan 2 kotak besar

Harapan kami semoga harta benda ini selamat sampai di Mesia, dalam keadaan yang baik semuanya, amin.

p/s: rasa lega sangat bila dah kemas barang

2 comments:

Hanis MY said...

uwaaa nak kemas2 jugak... tapi tak terbuat lagi... dah ada ruang for ur lovelies... :)

fara said...

jom2 kemas!! :D insyaAllah adakan ruang untuk mereka ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...