Wednesday, 1 December 2010

Barber

Sejak semenjak bermusafir di negara orang yang harga barang/perkhidmatan yang bezanya hampir RM4 berbanding tanahair tercinta (tahun-tahun sebelum kami, lagi lar, beza matawang hampir RM8), kami selalu berfikir-fikir untuk memotong rambut di kedai. Sayanggg duittt.

Setahu kami, harga gunting rambut di barber biasa, £5 setiap orang. Kami tetap convertkan matawang tersebut ke ringgit malaysia. Menjadi RM20 lebih kurang. RM20 untuk gunting di kedai mamak? Hurm..

Maka, dia telah melantik lah saya menjadi barbernya, dan dia menjadi hairdresser saya :D

Dia pandai gunting rambut saya, lebih cantik daripada amoi-amoi di salon KT tu.

Saya tak berapa pandai potong rambut encik suami. Saya cuma menggunakan mesin potong rambut dan trim sikit2 dengan gunting. Cukuplah dia berpuas hati dengan rambut baru dia dan saya pula senang hati sebab tengok rambut dia pendek.

Lihat lah hasil Barber Fara potong rambut suaminya,

Sebelum dan Selepas peristiwa memotong rambut encik suami:

Pandangan depan



Pandangan belakang


p/s: Niat berkongsi pengalaman

6 comments:

A.k.i.r.a ~ c.h.a.n said...

not bad sis!
:)
takpe, dappat save duit dan tambah pahala jugak tu..

A.k.i.r.a ~ c.h.a.n said...

Kak Fara
i just wanna ask you about your abg's previous entry -- cheaper Wii package tu

boleh tak akak tanya abg akak kat mana leh beli package Wii tu? murahla harga die

azrul said...

try sini... http://hmv.com/hmvweb/displayProductDetails.do?ctx=280;0;-1;-1;-1&sku=579965

A.k.i.r.a ~ c.h.a.n said...

tq :)

An Aspiring Writer said...

not bad tfk! found a new bakat ey?

fara said...

lya: haks.. new bakat sangattt. saja buat tuk jimatkan duit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...